Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Gorenjski muzej | March 19, 2019

Scroll to top

Top

Tihomir Pinter – razstava ob 75-letnici

Gorenjski muzej Vas in Vaše prijatelje vljudno vabi na ogled pregledne razstave  fotografij Literarni ustvarjalci – prejemniki Prešernove nagrade, avtorja Tihomirja  Pinterja.

Razstavo smo odprli v četrtek, 4. aprila 2013 ob 19. uri, v Galeriji Prešernove hiše v Kranju. Razstava je pripravljena v počastitev avtorjeve 75-letnice. Razstavljene fotografije bodo na ogled do 18. maja 2013.

Katalog

Povzetek strokovnega teksta kustosa razstave ddr. Damirja Globočnika:

Razstava fotografskih portretov Prešernovih nagrajencev za literaturo je zasnovana kot izbor iz obsežnega opusa portretnih fotografij slovenskih kulturnih ustvarjalcev, ki ga Tihomir Pinter kontinuirano dograjuje več kot štiri desetletja. Razstavljamo portrete literatov, ki so prejeli Prešernovo nagrado. Tihomir Pinter je od uredništva kulturne priloge Dela Književni listi prejel uradno naročilo za portretiranje literarnih ustvarjalcev in ti portreti so izhajali od aprila 1990 do avgusta 1997 v tedenski prilogi.

Leta 1993 je izšla fotografska monografija Portreti sodobnih slovenskih književnikov, za katero je spremno besedilo napisal dr. Matjaž Kmecl. Ob dvajsetletnici knjige, se je Tihomir Pinter že v lanskem letu intenzivno posvetil fotografiranju pisateljev in pesnikov.

Na razstavi so zato na ogled portretne fotografije iz časovnega razpona več kot dveh desetletij. Avtor je opravil strog izbor iz obsežnega materiala, ki ga je posnel pri posameznem portretirancu. Enajst izmed enaintridesetih portretirancev je obiskal večkrat. Leta 1998 pa je nastal skupinski portret štirih pesnikov Kajetana Koviča, Janeza Menarta, Toneta Pavčka in Cirila Zlobca.

Pinterje fotografije so tehnično in kompozicijsko dovršene. Dovršeno kompozicijo avtor dosega s kadriranjem, odvisno od osredotočenosti na obraz, poprsje ali telo. Odločitev je odvisna od trenutnega navdiha in konstelacije portretiranca in obdajajočega ambienta. Statično poziranje fotografa skorajda ni zanimalo. Črno-bela fotografska tehnika in ročna obdelava v temnici sta le doprinos k še večji estetizaciji podob.

Ddr. Damir Globočnik je v tekstu zapisal: “Pri portretih literarnih ustvarjalcev – prejemnikov Prešernove nagrade osrednja pozornost ni veljala fizični privlačnosti, zunanjemu videzu, lastnostim in posebnostim portretiranca. Tihomir Pinter med pogovorom poskuša portretiranca spoznati in v posnetek ujeti tisto, kar je karakteristično zanj. Pri tem lahko v prvi plan stopajo različne portretirančeve značajske poteze, njegova samozavest, ekshibicionizem, zadržanost …”

Utrinki z odprtja: