Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Gorenjski muzej | June 3, 2020

Scroll to top

Top

ODPOVED odprtja razstave Živko Marušič: CARNETS

ODPOVED odprtja razstave Živko Marušič: CARNETS

Razstava nagrajenca Prešernovega sklada Živka Marušiča: CARNETS (12. 3. – 9. 4. 2020)

ODPOVED ODPRTJA RAZSTAVE

V skladu z navodili Ministrstva za zdravje in NIJZ ter glede na povečano nevarnost okužb, ODPOVEDUJEMO odprtje razstave Živka Marušiča v Galeriji Prešernovih nagrajencev, ki je bila načrtovana za četrtek, 12. marca 2020. Razstava bo na ogled od 13. marca 2020 dalje.

Razstava z naslovom CARNETS odstira vpogled v Marušičeve dnevniške zapise v obliki skic in del na papirju. Umetnika bosta predstavila likovna kritika in poznavalca avtorjevega dela Nina Jeza in dr. Andrej Medved.

Iz strokovnega teksta Nine Jeza:

Pregledna razstava risb Živka Marušiča zajema dela, ki so nastala med letoma 1980 in 2020. Marušič je eden najbolj kreativnih slovenskih umetnikov. Na to namiguje tudi dejstvo, da je že pred dvajsetimi leti prejel nagrado Prešernovega sklada za samostojno razstavo Slika je mrtva – naj živi slika!, ki jo je razstavljal v Moderni galeriji leta 1998. Zaradi njegovega izvirnega pristopa k figuraliki so ga kritiki že takrat umeščali med prepoznavne evropske predstavnike figuralnega slikarstva.

Živko Marušič se po dvajsetih letih prvič samostojno predstavlja v Galeriji Prešernovih nagrajencev v Kranju. Odločil se je, da na ogled postavi dela na papirju, ki jih je zaznamoval z izrazito svojskim, osebnim pristopom. Gre za intimne risbe, ki jih hrani v svojem osebnem arhivu in bodo javnosti predstavljene prvič. Na ogled bo postavljen njegov pregledni opus ustvarjanja skozi študijske risbe, ki zajemajo štiridesetletno ustvarjalno obdobje. Papirji, risbe, pasteli, akvareli, kolaži, skice, narejene v različnih slikarskih tehnikah, od uporabe preprostega svinčnika ali grafita/oglja, krede ali pastelov, tuša, kemičnega svinčnika, do vodnih akvarelov, kolažev in tudi risb, ki so ustvarjene v oljnih barvah (česar na papirju ponavadi ne uporabljajo). Pa ne le to: skozi opazovanje različnih vrst papirja, ki jih uporablja umetnik, kakor v preciznem baletu med najcenejšimi kartonastimi raztrganinami in najkvalitetnejšimi japonskimi umetniškimi papirusi, prepoznamo pomembnost nikoli naključno izbrane podlage. Marušič namreč ve, da risba, ki je velikokrat »zgolj« študijski pripomoček, le prehod k sliki in s tem v bistvu odloženi tukaj-in-zdaj, potrebuje notranje pulziranje in živost, ki pogosto prerašča v radoživost, da bi samostojno zaživela. Ta – upoštevajoč manko primernih terminov – eterični utrip risba (predvsem v primeru Živka Marušiča) pridobi s podlago.

VLJUDNO VABLJENI

Na spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. več informacij

Piškoti so majhne datoteke, ki jih naložimo na vaš računalnik. Nekateri so nujno potrebni za delovanje spletnega mesta, nekateri izboljšajo uporabniško izkušnjo. Piškotki so lahko kratkotrajni ali dolgotrajni. Izbrišejo se po koncu poteka veljavnosti. Lahko jih izbrišemo tudi ročno. Naše spletno mesto uporablja piškotke, ki jih ob vašem obisku tega spletnega mesta naložimo na vaš računalnik oziroma mobilno napravo. Tako lahko prepoznamo vašo napravo, ko se z njo vrnete na naše spletno mesto, ter na ta način omogočimo boljše delovanje in uporabo spletnega mesta. Piškotke lahko popolnoma izbrišete oziroma onemogočite z nastavitvami v vašem brskalniku. Navodila se nahajajo v sekciji pomoč vašega brskalnika. V primeru, da boste piškotke popolnoma izključili, vam morda kakšna izmed funkcionalnosti na spletnem mestu ne bo delovala.

Zapri